Pilens Dag afholdes hvert år på den første lørdag i maj

Den første Pilens Dag blev holdt i 2007. Det var på et flettekredsmøde at man besluttede at sætte fokus på pil. Flettekredse, dyrkere og flettere skulle åbne deres døre og vise pileflet, værktøj, pil og lignende frem overalt i landet. Pileforeningen står gerne i spidsen for at formidle arrangementer rundt om i landet i forbindelse med Pilens dag, for at gøre pil og arbejdet med pilen synligt og vedkommende.

Pilens Dag 2020

Har din virksomhed, din flettekreds eller lignende et arrangement på Pilens Dag, bedes du skrive ind til hjemmeside-@-pileforeningen.dk SENEST 15. april 2020.

Skal dit / jeres arrangement annonceres i Pilebladet, skal I sende det til redaktionen SENEST 1. marts 2020. Send til til pilebladet-@-pileforeningen.dk
Skriv lidt om arrangementet og hvor det finder sted.

Arrangementet vil blive vist her på hjemmesiden, sammen med alle de andre spændende arrangementer.

Du kan rekvirere PR-materiale for Pileforeningen samt gratis plakater hos

Skriv også gerne om hvordan jeres arrangement og markering af Pilens dag forløb. Send tekst og fotos til Pilebladet-@-pileforeningen.dk senest 1. juni 2020.

AKTUELLE ARRANGEMENTER

Lørdag den 2. maj 2020

Odder Flettekreds

Pilens Dag 2020

Plast indkøbsposer NEJ! Det er ikke godt for miljøet

Flettede indkøbskurve JA! Det må vi gerne bruge

Odder Flettekreds har på Pilens Dag d. 2 Maj 2020 valgt at sætte fokus på bæredygtige indkøbskurve, da plastposer snart er fortid.

Vi har etableret et samarbejde med en af landets største Kvickly butikker nemlig Kvickly Odder om at vi må stå foran deres butik med indkøbskurve til salg, og demonstration i fletværk (i tilfælde af dårligt vejr endda indenfor). De har bedt om at få nogle billeder af nogle der fletter en kurv, så de vil endda hjælpe med PR i deres annoncer. Altså ingen udgift for Flettekredsen.

Vi vil opfordre alle flettekredse i landet til på Pilens Dag at arranger et lignende arrangement i jeres lokalområde.  Der må gerne meldes tilbage til Else Andersen vesterledvin@gmail.com  hvis i ønsker at være med, da vi så prøver at få medierne til at promovere arrangementet.

Kurvene kan have mange udseender ! Ovale m. hank, firkantede m. øre som passer ned i indkøbsvognen el. noget helt andet, vores fantasi kan få frit løb.

På vegne af Odder Flettekreds

Else Andersen